• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

LinkedIn Reklam Kampanyaları Ve Avantajları

27/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
LinkedIn Reklam Kampanyaları Ve Avantajları

LinkedIn, diğer sosyal medya platformlarına nazaran çok daha farklı bir altyapıya sahiptir ve bu özellikle sahip olduğu business kitlesi sayesinde platformlar arasında ayrıcalığını bir hayli hissettiriyor.

LinkedIn Platform Kullanımı Ve Reklam Kampanyalarının Yararları

LinkedIn

LinkedIn, diğer sosyal medya platformlarına nazaran çok daha farklı bir altyapıya sahiptir ve bu özellikle sahip olduğu business kitlesi sayesinde platformlar arasında ayrıcalığını bir hayli hissettiriyor. LinkedIn’ın diğer sosyal medya platformlarıyla kıyaslamak pek olumlu sonuç doğurmayacaktır çünkü platform kültüründeki düşünce diğer sosyal medya platformlarına (YouTube, Facebook, Instagram) ters düşebilecek niteliğe sahiptir. LinkedIn’ı daha çok Twitter kitlesiyle benzetebilirsiniz fakat her halükarda belirgin farklılıklar vardır.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın


LinkedIn’ın iş dünyasını sosyal medya dünyasına daha ayrıntılı, konforlu ve verimli bir şekilde adapte etmesiyle birlikte iş dünyasında bulunan bir çok insan iş alımı, iş arayışı, cv, referanslar, gibi verileri analiz edebilme, işini geliştirmek isteyen ve yeni girişimlerde bulunmayı hedefleyen insanlar için vazgeçilmez hale geldi. LinkedIn’ın en derin çalışan havuzuna sahip platform olması da  profesyonel iş hayatına sahip herkesin bu platform üzerinde varlığını bulundurmasını zorunlu hale getiriyor.  LinkedIn kültür ve altyapısını, platform benliğini benimsemiş şirketlerin bir çoğunda iş alımında LinkedIn profillerinden yararlanıldığı, iş teklif ve kabullerinin dahi buradan gerçekleştiğini belirtmekte ve bilgilenmekte büyük yarar var.

LinkedIn içerisinde organik şekilde gelişim ve büyüme sağlama metriklerini 10 tane maddeyle özetleyecek olursak:

  1. LinkedIn İşletme Sayfanızdaki İçeriği Paylaşın
  2. Diğer LinkedIn Mesajlarına Yorum Bırakın
  3. Uzun Form LinkedIn Yazıları veya Makaleleri Yaz
  4. İçeriği LinkedIn Gruplarında Dağıt
  5. Günlük, haftalık ve aylık hedefler belirleyin.
  6. Meslektaşlarınızdan Gönderilerinizi Paylaşmalarını İsteyin
  7. Görüntüleri İçerik Bağlantılarıyla Paylaşın
  8. 'Sponsor İçeriği' ile Kullanıcıları Teşvik Et
  9. LinkedIn İçeriklerini Metin Reklamlarla Tanıtın
  10. İçeriğiniz İçin 'Sponsorlu InMail' kullanın

LinkedIn Reklamcılığı Ve Avantajları

LinkedIn elbette Instagram ve Facebook gibi herkes tarafından tercih edilen ve kullanılan bir sosyal medya platformu değil fakat bunu bir avantaj haline dönüştürmeniz zor bir konu değil. LinkedIn’ın herkes tarafından kullanılmadığını söyledik bu LinkedIn’ın tercih edilmeyen bir platform olduğu anlamına gelmiyor elbette. LinkedIn kitlesi iş dünyasında bulunan ve atılım sağlamak isteyen insanlarla dolu ve içerisinde bulundurduğu kitlenin çok büyük bir kısmının da iş dünyasında bulunan insanlardan oluştuğunu söyleyebiliriz. Peki bu kitle bizim işimize nerde yarıyor?
Instagram ve Facebook öncelikli olmak üzere reklam strateji belirlemeleri ve kampanyalarında bir kitle analizi yaparak hedef kitlenize ulaşmanız gerekmektedir. Bu hedef kitle analizi yapımı bazen bazı zorluklara itiyor olması inkar edilebilir bir durum değil. LinkedIn kitlesinin direkt olarak hedef kitle sayabilmeniz de sizlere büyük bir avantaj sağlıyor fakat elbette LinkedIn içerisinde de bir hedef kitle analizi yapmak zorundasınız.

LinkedIn Reklam Kampanyaları

Sponsorlu İçerik
LinkedIn'in sponsorlu içeriği, hedeflenen kitlenin “sponsorlu” veya “tanıtılmış” etiketi altındaki haber akışında görünür. Bir mesajdan, görselden veya bağlantı içeren bir videodan oluşabilir. Amaç, bir şirket tarafından zaten yayınlanmış olan içeriğin kapsamını genişletmektir. Bu içerik, örneğin etkileşimi veya erişimi beklentinin altında kalmış veya paylaşıldıktan kısa süre içerisinde hem etkileşim hem de erişim almasını istediğiniz  paylaşımlarınız için ideal bir reklam modelidir.

Metin Reklamları
Metin reklamların amacı, bir şirketin LinkedIn sayfasının veya web sitesinin görünürlüğünü arttırmaktır. Metin reklamların avantajı, onları ayarlamanın basitliğidir. Ek olarak, bütçe esnektir, izleyici hedefleme ölçütleri çok hassastır ve dönüşüm izlemesi basittir.

Birkaç metin reklam biçimi vardır bunlar:
En basit biçim 25 karakterlik bir başlık ve 75 karaktere kadar olan bir mesajdır. Metin reklamlarını görsel olarak göstermek isteğe bağlıdır. Ancak, göz alıcı bir görsel kullanırken tıklama oranınızın% 20 arttığını unutmayın.

Görüntülü reklamlar: Bunlar bir LinkedIn sayfasının sağ tarafındaki görsel reklamlardır. Bunlar farklı formatlarda mevcuttur: fotoğraf, video, ses ve metin. Bunlar sadece yoğun trafik olan LinkedIn sayfalarında göründüğü için bir şirketin itibarını daha büyük ölçekte artırma özelliğine sahiptir.

Dinamik reklamlar, bir işlem düğmesi içeren animasyonlu ve kişiselleştirilmiş reklamlardır. Hedef kullanıcı hakkındaki bilgileri, ilgilerini çekebilecek bir içerik sağlamak için kullanırlar. Bu, örneğin bir LinkedIn sayfasının abone sayısını artırmak için çok etkili bir reklam şeklidir.

Sponsorlu Inmails
LinkedIn'deki bu son reklam türü diğerlerine nazaran çok daha özel. Sponsorlu InMails e-postalardır, kişiselleştirilir ve sosyal ağın özel mesajlaşmalarından gönderilir. Bu InMails'ler, yalnızca hedef kullanıcı, alındıklarından ve okunduklarından emin olmak için giriş yaptıklarında gönderilir. Bu yöntem, hedefe daha kişisel bir şekilde yaklaşmak için tasarlanmıştır ve tipik olarak daha yüksek bir tepki oranı oluşturur.

 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: linkedın, linkedın nedir, linkedın reklamcılık, linkedın reklam türleri, linkedin advertising campaign, linkedin reklam kampanyaları, linkedin reklam kampanyaları ve yararları, linkedın reklam modelleri, linkedin reklamcılığı ve avantajlar

Diğer Makaleler


Sosyal Medyada Kurallar Sizi Kullanıcıya Ulaştıracak Anahtarlardır

22/05/2019

Sosyal Medyada Kurallar Sizi Kullan...

Sosyal medyada bulunurken alanlara göre hareket edilmelidir. Bir kısıtlama var olmalıdı...

LinkedIn Reklam Kampanyaları Ve Avantajları

27/12/2018

LinkedIn Reklam Kampanyaları Ve Ava...

LinkedIn, diğer sosyal medya platformlarına nazaran çok daha farklı bir altyapıya sah...