• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Sosyal Medya Ve Dijital Pazarlamada Etken Kurallar

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
 Sosyal Medya Ve Dijital Pazarlamada Etken Kurallar

Pazarlama dünyası içerisinde açık ara en büyük pazarlama stratejilerinin uygulandığı ve en çok verim alınan pazarlama alanının dijital pazarlama dünyasının olduğuna hiç şüphe yok.

SOSYAL MEDYA İÇERİSİNDE PAZARLAMA KAMPANYALARININ GÜCÜ

Pazarlama dünyası içerisinde açık ara en büyük pazarlama stratejilerinin uygulandığı ve en çok verim alınan pazarlama alanının dijital pazarlama dünyasının olduğuna hiç şüphe yok. Klasik pazarlama yöntemlerine nazaran müşterilere ve satıcılara sağladığı çok büyük pazarlama farkındalıklarıyla birlikte şu anda kullanılan en büyük pazarlama aracıdır.
Gün geçtikçe gazete, yazı çalışmaları, reklam panoları, broşür vb. klasik reklam kampanyalarına karşı büyük bir ilgi kaybı yaşanmaya başladı ve bunu televizyon için de söyleyebiliriz fakat televizyona olan ilgi hala etkinliğini yitirmiş değil. Fakat bir karşılaştırma yapacak olursak sosyal medya üzerinde yapılan etkileşim oranına karşın televizyon reklamlarının aldığı etkileşimi ve geri dönüşü karşılaştıracak olursak sosyal medyada yapılan pazarlama etkinliklerinin çok daha fazla etki yarattığını söyleyebiliriz. İnsanlar gün geçtikçe işin daha kolay olan kısmına yönelmeyi seçtikleri için her zaman en kısa zamanda onlara zaman, efor kaybı yaşatmayacak şekilde bilgiye ulaşmak amacında olduğundan her zaman kolay olan yolu seçtiğimiz bir yalan değildir. İnsanlar zaten gazete okuması, reklamlarla ilgilenmek, TV reklamlarını sosyal medyada bulup bilgi edinmek gibi işi uzatan yollar olduğu için yeni yollar aramaya başladı ve bizlerin işine gelen en yakın seçim olan dijital medya reklamcılığına daha fazla ilgi gösterip, daha fazla etkileşim yaratmaya başladık.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın


Dijital Pazarlama ortamında yapılan reklam kampanyaları ile birlikte çok daha büyük kitlelere ulaşabilir ve hizmette çığır açabilirsiniz. Dijital pazarlama alanında alınan verimli sonuçlarla birlikte beraber birçok resmi, gayri resmi kurum ve kuruluşlar da dijital pazarlama dünyasında varlığını büyük ölçüde göstermeye başladı. Bu durum hem dijital pazarlama alanının büyümesini aynı zamanda kitlelerin bölünmesine yol açtı. Kitlelerin bölünmesi aklınızda kötü bir soru işareti bırakmasın, bu ayrışım aynı zamanda reklam verenler tarafından büyük bir lütuf olarak görülür. Çünkü reklam verecekleri kitle önlerinde paketlenmiş bir şekilde onları bekliyor olur ve direkt olarak onlarla temas kurar, yani geniş çaplı bir kitle analiz listesi.
Artık kurum ve kuruluşlar ne kadar ünlü, marka olursa olsun sosyal medya üzerinde bir etkiye sahip değilse insanların gözünde direkt olarak eksi puan almaya başladı. Aslında böyle düşünmekte haklılarda, çünkü sosyal medya üzerinde varlığını kanıtlamış insanlar veya kuruluşlar insanların güvenini, sevgisini büyük ölçüde kazanır ve bu sosyal medya varlığı kurumun insanlar tarafından nasıl bir gözle görülmesi konusunda büyük bir rol modelidir.
Sosyal medya ile birlikte hem kişisel hesap kampanyası yürüten kişilerin hem de kurum ve kuruluşlar bazında bakılacak olursa, sosyal medya üzerinde büyük ölçüde bir büyüme sağlayabilirsiniz.

WEB Site Trafiği
Eğer bir web site sahibiyseniz sitenizi ziyaret eden kitle hakkında gerçek verilere dayanan bir analiz yapmanız uygulayacağınız kampanya stratejileri sonuçlarını olumlu almanızda büyük rol oynar. Bunun nedeni genele bakıldığında çok basit diyebiliriz sıradan web site sahipleri verdiği kampanyalarda gereksiz masraf yapıyorlar ve kime reklam verdiklerini, kendi potansiyel kitlesinin nasıl bir kitle olduğu hakkında bir fikir sahibi olmadan tabiri caizse körü körüne bir ilerleme kat ediyorlar.
Google web site analizlerinizi Google Analystic ile birlikte en verimli şekilde gözlemleyebilirsiniz.
Google Analystic bizlere:

Sitenız kullanıcılar tarafından hangi sıklıkla ziyaret ediliyor?
Kullanıcı hangi backlink üzerinden sitenize giriş yapıyor?
Site içeriğinizde en çok ilgi gören paylaşım, ziyaret edilen sayfa, tıklanan video, resim gibi bilgiler.
Site içeriğinizde en çok zaman geçirilen sayfa, içerik
Kullanıcının sitenize girişinden itibaren kaç dakika, kaç saniye zaman geçirdiği be ne zaman terk ettiği ?
En çok sayılan ürününüz, hangi fiyata, kaç tane satılmış?
Kullanıcı sitenize mobil üzerinden mi yoksa masaüstünden mi giriş yapmış?  

Gibi bir çok analiz hizmetiyle birlikte Google Analystic’ten yararlanarak doğru stratejiler izleyebilirsiniz.

Tıklama Oranı
Tıklama oranı belki de sitenize müşteri çekmenizde ene etken yoldur. Çünkü insanlar Google SERP sayfasında genellikle ilk olarak ilk sıralardakine, ikinci olarak en çok ilgi çeken başlığa yönelirler. Yani sizlerin bu konuda yeterliliği tamamlamanız beklenmektedir, site başlığı ve açıklama kısmındaki girdiğiniz bilgilerde ilgi çekiciliği ve müşterilere karşı dürüstlüğe önem vermelisiniz.
Tıklama oranı sonuçlarına gene Google Analystic aracılığıyla ulaşabilirsiniz Tıklanma oranı analizlerine göre kullanıcıların sitenize tıklama oranını görebilir ve aynı zamanda kullanıcıların sitenizden tıkladıktan kaç saniye sonra çıktığı gibi önemli verilere yer verilir. Örneğin tıklama oranı normale göre çok fazla olan bir siteye sahip olabilirsiniz fakat kullanıcıların sitenize girdikten sonra hemen çıkma oranı yüksekse eğer üzerinde çalışmanız gereken konu müşteriyi site içerisinde tutmak olmalıdır.

Dikkat Çeken İçerik
Tıklama oranı ve hemen çıkma oranına karşın içerik paylaşımınızı düzenleyebilir, hangi paylaşımınızın daha çok etki yarattığı hakkında daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Bu konuda içerik stratejilerinizi birer birer uygulamalı ve bu doğrultuda bir yol haritası belirleyebilirsiniz.

Etkileşim
Sosyal medya üzerindeki kullanıcılarınız sininle her türlü yolla iletişim kurup etkileşim yaratmak isteyecektir. Etkileşimden kastımız müşteri hizmetleri adına verilen hizmettir. Sosyal medya müşteri hizmetleri konusunda çok titiz davranmalısınız. Çünkü bu evre müşterileriniz için markanızı aklında olumlu bir şekilde onaylayacağı evredir. Müşteri sizin hizmetinizden yararlanır fakat bir süre sonra yaşadığı sorunla alakadar veya öğrenmek istediği bilgiler için sizlere ulaşmak isteyecektir. Bu konuda vereceğiniz hizmette müşterilerinizin değerli olduğunu hissettirmeli ve ilgi göstermelisiniz. Müşteriye dönüşünüz olumsuz bile olsa bu müşteri zihninde olumlu bir mesaj bırakacaktır.
 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: social media marketing, social media, social marketing, media marketing, sosyal meyda, güncel sosyal medya, pazarlama, sosyal medya reklamcılığı, reklamcılık, sosyal medya eğitimi, web site trafiği,tıklama oranı, dikkat çeken içerik

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...