• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinde Altın Kurallar

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinde Altın Kurallar

İnternet üzerinde bir  çok sosyal medya platformunun bulunması elbette çok büyük bir avantaj fakat bu avantajı doğru kullanabilmek gerekir. Sosyal medya üzerinde hangi platformlarda(Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram, Scope vb.) bulunmanız gerekir, nerelerde reklam vermeli, nerede daha çok aktif olmalısınız gibi bir çok dikkat etmeniz gereken husus vardır.

SOSYAL MEDYA PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Hedef Kitle Stratejisi
İnternet üzerinde bir  çok sosyal medya platformunun bulunması elbette çok büyük bir avantaj fakat bu avantajı doğru kullanabilmek gerekir. Sosyal medya üzerinde hangi platformlarda(Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram, Scope vb.) bulunmanız gerekir, nerelerde reklam vermeli, nerede daha çok aktif olmalısınız gibi bir çok dikkat etmeniz gereken husus vardır.
Örneğin siz 55 yaş üstü kadınlar için bir kozmetik ürün satıyorsunuz ve belli bir reklam bütçeniz var. Öncelikle analiz etmeniz gereken, 55 yaş üstü kadınların en çok hangi sosyal medya platformu üzerinde bulunduğunu bulmak sonrasında bu 55 yaş üstü kadınların o platform üzerindeki en çok etkileşim yarattığı sayfalar, grupları inceleyip reklamınızı bu analizler sonucunda paylaşmalısınız.
Sonrasında izlemeniz gereken en önemli strateji seçtiğiniz platform üzerinden sahip olduğunuz kitle hakkında analiz yapmak olmalıdır. Kitlenizin yaş aralığı, en çok takip ettikleri siteler, sayfalar, en çok hangi şehirde takipçiniz var gibi bir çok kitle analiz yöntemiyle kitleniz hakkında bütün bilgilere sahip olmalısınız, bu sizin müşteri kimliğinizi oluşturmada önemli bir stratejidir. Bu bilgiler sizi en nihayetinde en olumlu sonuca götürecektir.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Hedef Belirleme
Genel olarak konuşulacak olursak bir çok sosyal medya platformlarında etkinliğe sahip insanlar sayfaları adına gelecekte bir planlama yada hedef belirleme stratejisi uygulamamakta. Aslında sosyal medya hesabı yöneten insanlar için hedef belirleme stratejisi en belirgin ve olumlu stratejilerden birisidir çünkü gelişim adına bir hedef doğrultusunda ilerlemeye kendinizi adamış olursunuz ve bu amacı gerçekleştirmek için belirli süreler içerisinde çalışmanız daha fazla verim almanızı sağlayacaktır.
Hedeflerinizi belirlerken makul derecede gerçeklik payı olan hedefler belirlemeniz, çok uçuk hedefler belirlemek ileride hedefinize ulaşamadığınızda büyük hayal kırıklıklarına neden olabilir ve işle alakalı hevesinizin kırılmasına yol açabilir. Bu yüzden hedeflerinizi belirlerken gerçekçi olmalısınız ne çok aşırı olmalı ne de çok beklentinin altında kalmalısınız. Elbette her belirlediğiniz hedefinize ulaşabilmeniz mümkün olmayabilir bu yüzden belirlediğiniz hedeflerinizde deneme yanılma için bir pay bırakmanız gerekir. Bu ayarlamayı kendi kitle ölçümünüze, marka kalitenize bağlı olarak saptayabilirsiniz.

Hedef Sonucu Analizleriniz
Sosyal medya üzerinde hareketleriniz üzerinde belirlediğiniz hedef sonuçlarınızı ölçmek için anahtar başarı metriklerini kullanmalısınız. Belirlediğiniz hedefin sonuçlarını belli başlı konulara göre sınıflandırmalısınız bunlar:

  • Sosyal medya üzerinden web sayfanıza yönelen trafik ölçümü.
  • Sosyal medya paylaşımlarınızda yarattığınız etkileşim ölçümü.
  • Takipçi, beğeni, yorum, tıklama, sayfa içerisinde geçirilen zaman ölçümü.
  • Sosyal medya üzerindeki takipçilerinizin memnuniyet ölçümü.
  • Sosyal medya üzerinde diğer platformlar veya platformunuz üzerindeki diğer sayfalar içerisinde yarattığınız etkileşim, etki ölçümü.

İçerik Paylaşımları Ve Etkileri
Sosyal medya platformları içerisinde en önemli etkinlik elbette platformlar üzerinde paylaştığınız içeriklerinizdir. Sosyal medya içerikleriniz %90 olarak etkileşimin en büyük kısmını oluşturan bölümdür, içerik stratejilerinizde belli başlı konuları inceleyerek başlayabilirsiniz. Sosyal medya verilerine göre kullanıcılar üzerinde en çok etkileşim yaratan içerikler şunlardır:

  • İnsanların konuyla alakalı sorunlarını çözen, yardım sağlayan içerikler.
  • Çekilişler, kampanyalar.
  • Kuponlar ve promosyonlar.
  • Bilgilendirici içerikler.
     

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: sosyal medya pazarlama stratjileri, sosyal medya hedef kitle stratejisi, hedef kitle, hedef belirleme, planlı hareketler, hedef sonucu, hedef sonuç analizleri, hedef sonucu planlamalarınız

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...