• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Google Adwords'ün Temellerini Kontrol Ediyoruz

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
Google Adwords'ün Temellerini Kontrol Ediyoruz

Her web site sahibinin kendi bütçesi ve isteğine göre kullanabileceği Google AdWords web site sahipleri tarafından  reklam alanı (Google Arama, Web Siteler, Youtube, Play Store, Google Maps)s oldukça geniş bir platformdur.

 

GOOGLE ADWORDS

Google arama motoru sonuç sayfasının kendi içinde iki farklı bölüme ayrıldığını sizlere anlatmıştık.
Arama motoru sonuç sayfasında en üstte yer alan reklam maliyeti olan web siteleri ve organik siteler. Google AdWords işte tam burada bize maliyetli reklamlar konusunda yardımcı oluyor. Her web site sahibinin kendi bütçesi ve isteğine göre kullanabileceği Google AdWords web site sahipleri tarafından  reklam alanı (Google Arama, Web Siteler, Youtube, Play Store, Google Maps)s oldukça geniş bir platformdur. Şimdi Google AdWords’ ü daha yakından inceleyelim..

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

İşlevleri

Google AdWords üzerinde reklam vermek için b adwir kademeye kadar  para ödemezsiniz seçtiğiniz anahtar kelimeler doğrultusunda reklamlarınızı en yüksek maliyeti belirlersiniz ve kampanyayı başlatabilirsiniz . Buraya kadar Google AdWords bizlere kolaylık sağlıyor diyebiliriz. Google AdWords’ün reklamlarımızı ücretlendirdiği yer ise Tıklama Başı Maliyet.
Belirlediğiniz anahtar kelime maliyetleri sizlere bir rapor olarak sunulur bu raporda hangi kullanıcı hangi anahtar kelimenizi kullanarak sitenize giriş yaptığı belirtilir ve Tıklama Başı Maliyet kesilir.

Anahtar Kelime Seçimi

Anahtar kelime seçiminde AdWords’ün bizlere sunduğu ortalama arama hacmini sadece veri değerlendirmesinde kullanmanız sizin yararınıza olacaktır. Anahtar kelime seçiminde uygulamanız gereken strateji sadece empati kurarak psikolojik adımlar atmalısınız. Böylece kullanıcı arama yaparken hangi kelimeleri kullanır, ben olsam hangi kelimeleri kullanırdım gibi sorularla olumlu sonuçlara kolaylıkla ulaşabilir ve potansiyel kitleniz hakkında daha verimli adımlar atabilirsiniz.

Ödeme

Manuel Ödeme: Manuel ödeme seçeneğinde sizlere şart koşulmaktadır. Harcama yapabilmek için kartınızın içerisinde para yüklü olmalıdır. Yani harcamayı sürekli anlık ve içerden yaparsınız
Otomatik Ödeme: Otomatik ödeme içerisinde size verilen avantajlar daha fazladır. Reklam maliyeti sizin belirlediğiniz bir miktara ulaştığı zaman ödeme yapılabilir gene belirlediğiniz bir tarihte aylık, günlük olaarak ta ödeme yapabilirsiniz. Otomatik ödemenin büyük avantajı ödemeyi anlık olarak gerçekleştirmek zorunda olmuyor oluşunuzdur.

Yalnızca Arama Ağı Kampanyaları

Google arama ağı reklamları; sayfanın en üst kısmanda 4 ve doğal arama sonuçlarının en altında 4 adet olmak üzere bir sayfada maksimum; 8 farklı reklam verenin bulunabildiği aynı zamanda reklam verenler tarafından en çok tercih edilen birincil reklam modelidir.
Yayınlama sistemi, tamamen kullanıcı aramalarıyla eş değer olan bu reklam modeli; ürün veya hizmete ihtiyaç duyup Google üzerinden araştırmaya başlayan kullanıcılar için başlayan kullanıcılar için başvurulan ilk yöntemdir. Bu noktada, Google’ın dünyanın en çok tercih edilen arama motoru olduğu bilgisi de önemli bir ayrıntıdır.

Özellikler

  • Temel yer hedefleme
  • Temel teklif verme ve bütçe ayarları
  • Telefon numarası, URL, konum veya sosyal bağlantı eklemek için sık kullanılan reklam uzantıları
  • Dil hedef seçimi

Görüntülü Reklam Ağı

Görüntülü Reklam Ağı sizlerin doğru kitleye hitap edebilmeniz için tasarlanmıştır. Reklam kampanyalarından neredeyse en çok kullanılan reklam türü diyebiliriz. Bunun nedenleri insanları reklama bağlama, ilgi çekiciliği sayesinde müşteri kazanma ve akılda kalıcılık olarak sıralayabiliriz.
Görüntülü Reklam Ağı ile birlikte kitle, konum ve içerik hedefleme özelliklerini kullanarak müşterilerinizi teker teker seçebilirsiniz.
AdWords Görüntülü Reklam Ağı’ndaki hedef kitle seçimi gibi bize kolaylık sağlayan özelliklerin dışında reklam sonuçlarını ölçmemiz için de bizlere yardımcı oluyor. En çok hangi reklamım izlenmiş , az maliyet ile yüksek sayıda tıklamaları nerede almışım gibi soruların cevaplarını bulabilir ve stratejilerinize yön verebilirsiniz.

 

Alışveriş Kampanyaları

Bir ürün pazarlaması yapıyorsanız ve potansiyel müşterinizi arttırmak istiyorsanız Alışveriş Kampanyalarını kullanarak isteklerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Alışveriş Kampanyalarını başlatmak için Merchant Center işe ürün verilerinizi tanıtmanız ve Google AdWords ile kampanyayı başlatmalısınız. Kampanyayı başlattıktan sonra belirlediğiniz kriterlerde reklam kampanyalarınız başlatılır. Alışveriş Kampanyalarındaki verdiğiniz reklamlarınız kullanıcılara reklamı tıklatmadan önce, sattığınız ürünle ilgili ayrıntılı ve önemli bilgiler vererek uygun potansiyel müşteriler elde etmenizi ve gereksiz tıklama başı maliyetten de kaçınmanızı sağlar.

 

Video Reklam Biçimleri ve Avantajları

Youtube ve video iş ortaklığı sitelerinde müşterilerle farklı yollarla etkileşime geçmek için Google AdWords’de  bir dizi  video reklam biçimi ile etkileyici reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Kazan Kazan Durumu: İzleyiciler merak ettikleri videoları seyreder, s,z de ilgilendiğini bildiğiniz bir kitleden daha fazla görüntülenme alırsınız. Bir görüntülenme için ne kadar ödeme  yapmak istediğinizi siz seçtiğiniz için doğru fiyata doğru ve doğru kitleye ulaşırsınız.

Gösterim Başına Maliyet fiyatlandırılmasından ayrı olarak her gösterim için ödeme yapmazsınız. Peki nasıl bir ücretlendirilme sistemi var?
İzleyici videonuzun 30 saniyesi(30 saniyeden kısa videolarda ise tamamını) izlediğinde veya videonuzla etkiletişimde bulunduğunda(hangisi daha önce gerçekleşirse) ödeme yaparsınız.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Özelleştirme Özgürlüğü

30  saniyeden uzun videolar yayınlanabilir ve böylece farklı biçimlerde deneme yapabilirsiniz. Daha uzun ürün demoları eklemeyi, müşteri görüşlerini sergilemeyi veya ürününüzün nasıl kullanıldığını gösteren videolar yayınlamayı deneyebilirsiniz.

İşleyiş Şekli

Bir reklam veren olarak uygulamanızı daha fazla ödeme yapan kullanıcılara ulaştırmak istersiniz. Peki bu bağlantı nasıl sağlanacak?

Evrensel Uygulama kampanyaları Arama Ağı , Google Play, YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı dahil olmak üzere uygulamalarınızı Google’ın en büyük hizmetlerinde tanıtmanızı sağlayan süreci sizin için kolaylaştırır. Çoğu Google AdWords kampanyasının tersine, Evrensel Uygulama kampanyalarının için tek reklam tasarlanmaz. Bunun yerine, farklı ağlar üzerinde çeşitli biçimlerde reklamlar tasarlamak için uygulamanızın mağaza girişindeki reklam metni önerisi ve öğelerden yararlanırız. . Yapmanız gereken birkaç satırlık metin, bir başlangıç teklifi ve bütçe belirtip reklamlarınız için kullanılacak dil ve konumları belirlemek olacaktır geri kalan her şey kullanıcıların sizi bulmasını sağlayacak şekilde optimize edilir. Sistem, herhangi bir ek işlem yapmanıza gereken kalmadan farklı kombinasyonları test eder ve performansı çoğunlukla en iyi olan reklamınızı gösterir.

 

YouTube Kanallarını ve Google AdWords’ü Bağlama

YouTube kanalını Google  AdWords hesaplarına bağlamak, bağlantı reklamı hesabının kanalınızın videolarıyla kurulan etkileşimlere göre reklam yayınlanmasına olanak tanır. Google AdWords hesabı ile ek video görüntüleme istatistikleri, harekete geçirici mesaj, yer paylaşımları ve kazanılan görüntülenme sayısı gibi yeniden pazarlama ve etkileşim istatistikleri içeren YouTube kanalı raporlarına erişebilirsiniz.

Bağlantı Kurma

  1. Oturum açma.
  2. Sayfanın üst kösesinde, kanalınızın simgesini veya adını tıklayın.
  3. İçerik Stüdyosu’na tıklayın.
  4. Soldaki Kanal’ı, ardından Gelişmiş’e tıklayın.
  5. “Google AdWords hesabı bağlama”nın altına Google AdWords hesabı bağla’yı tıklayın.
  6. Talimatları uygulayın ve Bitti’yi tıklayın.

Bağlantı Kaldırma

  1. Oturum açma.
  2. Sayfanın üst kösesinde, kanalınızın simgesini veya adını tıklayın.
  3. İçerik Stüdyosu’nu tıklayın.
  4. Soldaki Kanal’ı, ardından Gelişmiş’i tıklayın
  5. “Google AdWords hesabı bağlama ” altında, bağlantısını kaldırmak istediğiniz Google AdWords hesabındaki “Seçenekler” sütununda Düzenle’yi tıklayın.
  6. Hesap bağlantısını kaldır’ı tıklayın.


Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

 

 


 


 

 

 

Etiketler: adwords, google adwords, google adwords optimization, adwords düzenleme, adwords panel içeriği, adwords key words choice, adwords anahtar kelime seçimi, adwords anahtar kelime kullanımı, adwords stratejileri, adwords ödeme seçenekleri, adwords ara

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...