• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Reklamcılığın Arkasındaki Robotikleşme

26/12/2018  
Dedeoğlu Grup  
Reklamcılığın Arkasındaki Robotikleşme

İnternet reklamcılık için koca bir derya, sosyal medyaların dışında aslında sık sık hepimizin kullandığı ve alışveriş yaptığı sitelere reklam veren insanlar da mevcut. Bu yazımızda sizlere bu alışveriş sitelerin verilen reklamların, ürün müşteri tarafından sipariş edildikten sonra, reklam için ödediğimiz ücretin bize nasıl yansıdığını anlamamızı sağlayacak olguları paylaşacağız. Bir ürün reklam sayesinde sipariş edildiğinde, nasıl hatasız, hızlı ve olabildiğince makineleşmiş bir şekilde insan hatası barındırmadan müşteriye teslim edildiği hakkında sorulara cevap bulacağız.

 Bu sitelerin başında 1999 yılında Çinli iş adamı tarafından kurulan Alibaba Group bünyesinde ki alışveriş sitesinin olduğu bilinmekte, bu şirketin aslında arka planında neler olduğunun farkına varacağız bu yazı sayesinde.

 Ürün sipariş edildi, reklamınız işe yaradı ve artık ürün müşteriye gitmek üzere yola çıkacak. Reklamın başarısı kadar geri dönüşlerde önemli, bu sebeple akışı yakından görmemiz gerekir. Ürün sürecin sadece bu kısmında insan eli tarafından ilgili kutulara ya da aktarılacak kolilere konuyor ve gerisi robotlara kalıyor.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

 Alibaba Group bünyesinin sahip olduğu depoda toplam 60 robot çalışmakta, bunlar önceden belli yollarda, belli ürünleri toplamak için yaratılmış yollarda, kodlamaya göre ilerliyor ve bazı noktalarda insan müdahalesi dışında herhangi dışardan bir müdahale yok. Depo Çin de yer alıyor ve tüm dünyaya dağılım buradan başlıyor. Bu kabloların hepsi birbirleriyle kablosuz internet ile bağlantılı ve herhangi bir çarpma durumunun engellenmesi amacıyla barındığı lazer ile herhangi bir terslik olmadan yoluna devam ediyor.

 Robotların her biri maksimum ağırlık olarak 50 KG taşıyabiliyorlar, bu ağırlık limiti bir çok kargonun altından kalkmalarını sağlıyor, ve aynı zamanda tasarlanmış yollarda ilerlerken duruma göre 360 derece kendi etrafında dönebilmekteler. Bunların hepsi birleştiğinde ve üstüne üstlük, bağlı oldukları ve sarj sistemi tükenmeye yaklaştığında, robotlar kendi kendilerine herhangi bir müdahale gerektirmeden kendi kendine otomatik olarak sarj olabilmekte ve ortalama 5 dakika sarj ile 4-5 saatlik bir kullanım imkanı verebilmekteler.

 Bu robotik sistemin Alibaba Group için önemli katkılarından bazıları ise şunlar;

 İnsanı etkileri azalttığı için Alibaba Group’un çalıştırdığı insanların sınıflarında bulunan araştırma ve geliştirme sektörüne daha fazla yer ayırdığını görüyoruz.

 İnsanı etkiyi azalttığı için hem eğitim masraflarından kaçınılmasını sağlıyor hem de aynı zamanda yapılan hata oranını azaltıyor.

 Bu sistem, 2017 Temmuz ayından beri firmanın çıktısını toplam 3 kat artırmıştır, 3 kat daha hızlı kargo ve ürün teslimi sağlamıştır.

 Hepsini kısa bir şekilde özetlememiz gerekirse, bu robotik sistem verilen reklam sahipleri açısından hem hız, hem de şirketin maliyeti azaldığı için reklam ücretini çok değiştirmemiş, şirketlerin geri dönüş toplamalarında iyi sonuçlar yakalamasını sağlamıştır, hiç şüphesiz ki hayatımızın her alanında başlayan robotlaşma ve teknolojik devrim, ilk olarak internet üzerinden verilen siparişlerin dağıtımında bizleri karşılıyor.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: robotik reklam

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...