• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Gizli Reklam Nedir? Avantajları Nelerdir?

26/12/2018  
Dedeoğlu Grup  
Gizli Reklam Nedir? Avantajları Nelerdir?

Farkında olduğumuz kadar, farkında olamadığımız reklamları da dizilerde, filmlerde, izlediğimiz herhangi bir Youtube videosunda görüyoruz.

Genellikle dizilerin başında, bir satır yazı ile bize bunu açıklarlar;
‘’Bu programda ürün yerleştirme bulunmaktadır’’

        Ürün yerleştirme ile yapılan reklamlar, sinemanın ve dizilerin tarihi kadar eskidir, bu tip reklamlarla tüketiciye ulaştırılmak istenilen imaj genellikle ürünün kalitesini, fark ettirmeden izleyiciye verebilmektir. Issız bir adada uluslararası olarak çalışan bir kargo şirketine ait kargo kutusu ve üstünde marka yazısı, bir filmde geçen kazanın ardından oluşan zararın filmin başrolünün arabasında daha az olması, bir futbol maçı sahnesinde tribünlerde açılan pankartlarda ki markalar, filmde yazılım sisteminde oluşabilecek sorunu çözmek için kullanılan dizüstü bilgisayarın markası, açlık hissedildiğinde girilen hamburger restorandı, sabah işe giderken alınan kahve…

  Bunların hepsi birer ürün yerleştirme örneği, ama bakıldığında hem büyük bir televizyon ya da internet sitesinde yayınlanan reklamlar kadar pahalı değiller, hem de fark edilmesi güç olmasına rağmen oldukça etkili birer yöntemler.

 Film ve diziler de bu ürün yerleştirmeler için ayrılan bütçeler 2003 yılından beri düzenli bir şekilde artarak devam etmekteler. 2003 yılında 2.39 milyon Amerikan Doları ayrılan bu sektör, 2004 yılında 3.13 milyon ile artışa geçmiş ve 2005 yılında ise 4.24 milyon net harcamayla neredeyse 2 sene öncesinin 2 katına çıkmıştır.

  Bu ürün yerleştirmenin artı yönleri olduğu kadar eksi yönleri de mevcut. Eğer bir film içerisinde birden fazla kez bu ürün yerleştirmeye başvurursanız, izleyici bir zamandan sonra onu algılamamaya ve filmin bir parçası gibi görmeye başlayacaktır, aynı zamanda bir diğer eksi yönü ise belki de rakipleriniz her ne kadar ayırdığınız bütçeden biraz fazla bütçe ayırmak zorunda kalsa da, yapacakları 30 35 saniyelik bir reklamla sizlerden önde bir reklam avantajı yakalayabilme ihtimalleridir.

 Tabi ki çok başarılı birer ürün yerleştirme hazırlasanız dahi, izleyicinin bu detayı yakalayamama sorunu her zaman mevcut.

 Bu olasılığı destekleyen başka noktalarda mevcut, sahnenin önemli ve film ya da dizi hikayesinin önemli noktalarında izleyici tamamıyla sahneye konsantre olduğu noktada, arka planda yerleştiren ürünün izleyiciye tam olarak geçememesi ihtimali ve ayrılan bütçenin önemli ölçüsünün yitip gitmesi gibi olasılıklar oldukça yüksek ihtimal.

 Toplayacak olursak aslına bakıldığında diğer gözde reklam çeşitlerine göre ucuz olmasıyla beraber, internet reklamcılığına kıyasla çok daha riskli ve ulaşılmak istenen noktaya giderken, birçok birbirinden ayrı parametrelerin uyumluluğu sayesinde varabileceğimiz, ama normal bir reklamdan çok daha akılda kalıcı ve tüketiciye en net şekilde ulaşılabilecek reklam çeşitlerinin başında gelmekte ürün yerleştirme.

  İnternet ortamında yayınlanan özellikle Youtube alanında ki videolarda biraz daha yayılması için hiçbir engel gözükmüyor şimdilik, etkili olup olmayacağını da uzun vadede görebileceğiz.

 

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: gizli reklam,gizli reklam nedir,gizli reklam avantajları,gizli reklam nasıl yapılır

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...