• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

YouTube İçin Önemli SEO Taktikleri

26/12/2018  
Emir Yeşilyurt  
YouTube İçin Önemli SEO Taktikleri

YouTube videolarında bir web sitesinde yer alan içeriğin SEO düzeni ile aynı olduğunu söyleyebiliriz. 

YOUTUBE VE SEO İŞBİRLİĞİ İLE KAZANMAYA BAŞLAYIN

SEO NEDİR?

SEO (Search Engine Optimization),Google Arama Motoru Sonuç Sayfasında (SERP) yaptığınız arama sonuçlarınızda karşınıza bir sıralama sonuç sayfası gelir ve bu sonuç sayfasındaki web sitelerin sıralanışı Google tarafından belirlenen kriterlere göre uygulanır. Sıralanan web siteleri iki ana grup altında inceleyebiliriz.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın


Öncelikle bazı arama sonuçlarınızda inorganik (ücretli) web siteleriyle karşılaşabilirsiniz, bunlar arama motoru sonuç sayfasında ilk 3 veya 4 olarak sıralanır.
İkinci olarak ise organik arama sonuçlarıdır, organik arama sonuçları kullanıcıların arama sonucu ile eşleşen en uygun web sitelerini listeler.
Web sitelerimizde uyguladığımız SEO çalışmalarının büyük bir kısmı kendi sitemizin kod dizini, link çıkışları, optimizasyonlar ile ilgilidir. Ancak Youtube SEO’sunda çalışmalarımızın tamamı Youtube’un içindedir.
SEO hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olmak için () adlı makalemizden yararlanabilirsiniz.
Peki YouTube için dikkat edilmesi gereken SEO optimizasyon kuralları, şekilleri nelerdir?

TİTTLE (Başlık)
YouTube üzerinden oran karşılaştırılması yapılacak olunursa büyük oranla videoya ulaşılmada kullanılan yollardan birisi arama sonuçlarını kullanmaktır, bir diğer oranla da insanlar izledikleri videolardan yanda gözükenlere tıklayarak veya “Otomatik Yürüt’ten” ulaşıyor. Bu oran karşılaştırılmasını göz önünde bulunduracak olursak insanlar genel olarak video Tittle (Video Başlığı) kısmında belirlediğiniz kelimelerin aratılması sonucu ulaşıyor. Bu veriler göz önüne alındığında video tittle belirlenmesinde empati kurarak mutlak güzel sonuca ulaşabilirsiniz. Video başlıklarınızda aynı zamanda ilgi çekici, yaratıcı ve yüksek kaliteye sahip olmalısınız. Bu yüzden video’ya izlenen kullanıcı çekmekte en önemli etkenlerden birisi doğru başlık etiketi belirlenmesidir.

DESCRİPTİON (AÇIKLAMA)
YouTube videolarında bir web sitesinde yer alan içeriğin SEO düzeni ile aynı olduğunu söyleyebiliriz. Video açıklamalarımızda anahtar kelimelere yer vererek SEO’ya uygun bir açıklama metni oluşturabilirsiniz. Anahtar kelimeler her yerde önemli olduğu gibi burada da öneminden bahsettiriyor. Anahtar kelime stratejinizin doğru uygulanışı sonucunda çok daha yüksek kitlelere ulaşabileceğiniz kesin bir bilgidir. Ayrıca anahtar kelime belirlemenizde YouTube Keyword Tool’u  ve Youtube Suggest’i kullanabilirsiniz.

TAĞS (ETİKETLER)
Video içeriğinize belirlediğiniz isim haricinde kullanıcıların videonuza ulaşmasında alternatif isimler(Etiketler) kullanabileceğiniz bir diğer alan da “Tağs” kısmıdır. Bu alanda belirleyeceğiniz anahtar kelimeler kullanıcılar tarafından aranan farklı kelimeler sonucunda da videonuzun çıkmasını kolaylaştırmayı amaçlayan bir sistemdir. Video içeriğinizle alakalı belirleyeceğiniz çeşitli anahtar kelimeler video izleyen kişi sayısında direkt olarak etki sağlamaktadır.

Category (Kategori)
YouTube içerisinde kullanıcılara kolaylık sağlamak amaçlı kullanılan kategori alanı kullanıcıların alakalı olduğu, ilgilendiği konulara direkt olarak yönlenmesini sağlayan bir sistemdir. Videonuzu alakalı bir kategoriye dahil etmek kullanıcıların video içeriğinize daha kolay ulaşımını sağlayacak ve aynı zamanda izlenme oranınızı da attıracaktır.

Sosyal Medya Paylaşımları
Video içeriklerinizi diğer sosyal medya hesaplarında paylaşmanız elbette sizler için çok büyük bir avantaj sağlayacaktır. Video içeriklerinizin diğer sosyal medya hesapları içerisinde paylaşımınız dahilinde platformlar arası bir kitle çekimi ve aktarımı sağlanacaktır. Böylece kitleniz sadece YouTube içerisinde sınırlı kalmayacak diğer sosyal platformlarda sizleri takip eden insanların da YouTube içerisindeki içeriğinizden haberdar olacaktır.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: youtube analiz, youtube nedir, youtube, youtube seo ilişkisi, youtube ve seo, youtube and seo, youtube araçları, youtube seo tools , seo, seo nedir, youtube tittle nedir, youtube başlık nedir,youtube description nedir, youtube description, açıklama

Diğer Makaleler


LinkedIn Reklam Kampanyaları Ve Avantajları

27/12/2018

LinkedIn Reklam Kampanyaları Ve Ava...

LinkedIn, diğer sosyal medya platformlarına nazaran çok daha farklı bir altyapıya sah...

Facebook Business Kullanımı Ve Yararları

26/12/2018

Facebook Business Kullanımı Ve Yara...

Facebook sayfasının yönetimini kolaylaştırmak, reklam yönetimi, ödemeler ve p...