• 0232 484 33 44
  • separator
  • destek@dedeoglugrup.com

Youtube Reklamları ve Maliyet

26/12/2018  
Dedeoğlu Grup  
Youtube Reklamları ve Maliyet

İnternet reklamcılığı denilince aklımıza reklam verilebilecek belli başlı siteler gelir, Youtube, Facebook, Twitter ve Instagram gibi, bu yazıda sizlere aralarından en etkili olduğu düşünülen Youtube seçeneğinin reklam tiplerinden ve genel olarak bütçesinden bahsedeceğiz.

Youtube 2005 yılında Amerika Birleşik Devletlerinde kuruldu, Youtube ilgili videoları oynatmak için WebM, H.264 ve Adobe Flash Video uygulamalarını kullanıyor ama bizler bizler için asıl önemli nokta ise reklam alanında 2006 yılında kendisini satın alan, Google’ın Google AdSense programı ile beraber çalışması.

 Google AdSense aslına bakarsak internet üzerinde reklam verebilmek için kullanacağımız en güvenilir ve etkili yol, bağlı bulunduğu Google sahip olduğu parametlerle ile(buna ayrı bir makalede değinilecektir) sizin reklamınızı, uygun gördüğünüz ya da Google tarafından uygun görülen kitlelere ve lokasyonlara göstererek müşteri kitlesine ulaştırıyor.

 Bunu yaparken birden fazla yöntem ve site kullanabiliyor, bunlardan biri Youtube. Youtube, reklam alanında kendisiyle çalışmak isteyen bireyler için farklı reklam stratejileri ve çeşitleri geliştirmiş durumda, görüntülü reklamlar, yer paylaşımlı reklamlar, atlanabilir video reklamlar ve atlanamayan video reklamlar, bumper reklamlar ve son olarak sponsorlu kartlar seçenekler arasında.

 Bu seçeneklerde bulunan görüntülü reklamlar, sayfada videonun bulunduğu kısmın sağ, yani önerilen videoların üst kısmında yer almakta. Bu reklam çeşidinin mobil yolla görülebilme şansı yok, bilgisayar temalı bir reklam olduğunu söylebiliriz.

 Yer paylaşımlı reklamlar ise, Youtube videosunun ilerleme ibaresinin hemen üstünden başlayan ve videonun bir kısmını kaplayıp, istenildiği zaman tüketici tarafından kapatılan reklamlara verilen isim, tıpkı görüntülü reklamlar gibi bu reklam da mobil uygulamalarda aktif değil.

 Atlanabilir video reklamlar ise, izlenilmek istenen videodan önce ve 5 saniye içerisinde tüketici tarafından kapatılabilecek reklamlar, bu reklamlarda dikkat edilmesi gereken nokta, müşteriyi 5 saniye içinde yakalayabilmek ve reklamı kapatmasını engellemek. Bu konuda reklamın tam 4.saniyesinde ilgi çekici ve etkileyeci bir noktaya değinilerek ilgi yakalanabilir ve tam reklam izlettirme konusunda başarılı olunabilir.

 Atlanamayan video reklamlar ise son zamanlar gelen geri dönüşler sebebiyle tercih edilme oranı düşmüş bir reklam yöntemi, hali hazırda Youtube bunu kaldırmak için çalışmalara başlamış durumda.

 Bumper reklamlar konusunda ise, atlanabilir reklamlardan ziyade kendisi otomatik olarak 6 saniye içinde kapanan ve ardından istenilen videonun izlenmesini sağlayan reklam çeşididir. Atlanabilen reklamdan ziyade kısa sürede belki sizin 1.30 dakikalık reklamınızın en etkili yerlerini bu zaman aralığına sıkıştırmanız gerektiğinden oldukça zor ama uygun yapılırsa bir o kadar etkili bir yol olmakta. Ayrıca bu ve aynı süreyi paylaşan atlanabilen reklamlar hem bilgisayar hem de mobil alanda etkili olabilmekte, diğer reklamlardan ayıran temel özelliklerden biri bu.

 Sponsorlu kartlar ise videoda belki ön planda tutulan bir eşya ya da hizmetin, sizin yaptığınız meslek kolu çerçevesinde bilgilendirici ve yönlendirici bir kart olarak videonun sağ tarafında beliren kart şeklinde reklamlardır.

 Bu reklamların maliyetleri ise normal bir televizyon reklamından ziyade, tıklanma sayısına göre bedellenir, sizlerden reklamın kazandığı tıklanma ve görüntülenme sayısı kadar ücret talep edilmektedir, bu tabi ki belli bir sınırda sınırlandırılabilir ve belirttiğiniz bütçeyi aştığı taktirde otomatik olarak Youtube tarafından durdurulmaktadır.

Eğitim Talepleriniz Ve Görüşlerinizi Bildirmek İçin Başvuru Formumuza Buraya Tıklayarak Ulaşın

Etiketler: youtube,youtube reklam,youtube avantajları,youtube yönetimi

Diğer Makaleler


TWİTTER REKLAMCILIĞI

11/01/2020

TWİTTER REKLAMCILIĞI...

Twitter reklamcılığının önemi her geçen gün hızla artan aktif Twitter kulla...

WHATSAPP REKLAMCILIĞI

11/01/2020

WHATSAPP REKLAMCILIĞI...

WhatsAPP reklamcılığı da artık dijital pazarda yerini aldı. WhatsAPP’ in akıllı telefo...